کارگزار ECN
نوشته شده توسط : وحید رحمتی

کارگزار ECN چیست؟

کارگزار ECN نوعی کارگزاری ارز است که از شبکه ارتباطات الکترونیکی (ECN) برای مطابقت با سفارشات خرید و فروش در بازار معاملات بورس ارز استفاده می کند. ECN اساساً یک سیستم معاملاتی کامپیوتری است که به طور خودکار سفارشات مختلف را بین خریداران و فروشندگان در بازار فارکس (صرافی) مطابقت می دهد.

کارگزار ECN

علاوه بر تطبیق سفارش‌های خرید و فروش در بازار، ECN قیمت‌های خرید و فروش فعلی را ارائه می‌کند که بالاترین قیمت پیشنهادی و پایین‌ترین قیمت پیشنهادی موجود در حال حاضر در بازار را برای هر جفت معاملاتی فارکس نشان می‌دهد.

جفت های معاملاتی متشکل از یک ارز است که در برابر ارز دیگری قیمت گذاری شده است. به عنوان مثال، جفت تجاری EUR/USD ارزش یورو را در رابطه با دلار آمریکا منعکس می کند.

بازار فارکس از نظر حجم معاملات دلاری، بزرگترین بازار مالی در جهان است. با این حال، معاملات فارکس از طریق مبادلات مانند معاملات سهام انجام نمی شود، بلکه از طریق یک بازار خارج از بورس که از طریق آن خریداران با فروشندگان در ارتباط هستند، رخ می دهد.

بیشتر بدانید:


خلاصه

    کارگزار ECN یک کارگزار فارکس است که مستقیماً سفارشات خرید و فروش را از طریق یک شبکه ارتباط الکترونیکی (ECN) به هم متصل می کند.
    کارگزاران ECN اجرای سریعتر سفارشات و معمولاً با قیمت های مطلوب تری را ارائه می دهند.
    جایگزین کارگزار ECN یک کارگزار میز معامله است. یکی از مشکلات عمده ای که کارگزاران میز معامله برای معامله گران ایجاد می کنند، قیمت مجدد است.

ویژگی های کارگزاران ECN

    یک کارگزار ECN معاملاتی را بر روی ECN برای سرمایه گذاران بالقوه انجام می دهد. به دلیل نحوه عملکرد یک ECN، برخورد با چنین نوع کارگزاری باعث کاهش هزینه ها و زمان معاملات بیشتر می شود.
    کارگزاران ECN هجوم سفارش‌ها را به بازارسازان منتقل نمی‌کنند. بلکه به صورت الکترونیکی شرکت کنندگان در یک معامله را مطابقت می دهند و سفارشات را به واسطه ها در بازارهای اوراق بهادار منتقل می کنند.
    یک کارگزار ECN از معامله علیه مشتری یا مشتریان خود منع می شود زیرا با معاملات بین شرکت کنندگان در بازار مطابقت دارد. از آنجایی که اسپردهای ECN بسیار کوچکتر از مواردی است که توسط کارگزاران معمولی استفاده می شود، کارگزاران ECN برای هر تراکنش یک کمیسیون از مشتریان خود دریافت می کنند.

ECN Brokers در مقابل Dealing Desk Brokers

کارگزاران ECN نسبت به کارگزاران میز معامله برتر در نظر گرفته می شوند زیرا ECN ارتباط مستقیم بین خریداران و فروشندگان را فراهم می کند.

در مقابل، کارگزاران میز معامله، معاملات را یا با در نظر گرفتن طرف مقابل معامله انجام می دهند (یعنی به مشتری که سفارش خرید می دهد می فروشند، یا از مشتری که سفارش فروش می دهد خرید می کنند) یا با انتقال آن معامله. سفارش به یک بازارساز

کارگزاران میز معاملات از دو جهت مورد انتقاد قرار می گیرند. اولاً، اگر آنها خودشان طرف مقابل معاملات مشتری را اتخاذ می کنند، اساساً سرمایه گذاری هایی را برخلاف سرمایه های مشتریان خود انجام می دهند که حداقل به طور بالقوه تضاد منافع ایجاد می کند. همچنین، اگر آنها سفارشات را به یک مارکت ساز منتقل می کنند، اجرای سفارش را کندتر می کند، که می تواند منجر به تکمیل سفارشات مشتریان با قیمت های کمتر مطلوب شود.
مزایای کارگزاران ECN

کارگزاران ECN به معامله گران فارکس مزایای زیر را ارائه می دهند:
اسپردهای پیشنهادی و درخواستی را کاهش دهید

هنگام خرید یا فروش دارایی‌های مالی، همیشه بین بهترین قیمت‌های خرید و فروش در دسترس تفاوت وجود دارد. خریدار باید بهترین قیمت فروش موجود را بپردازد («پرسش»)، در حالی که فروشنده باید بهترین قیمت خرید موجود («پیشنهاد») را بپردازد.

از آنجایی که ECN بلافاصله سفارش‌های معامله‌گران را با بهترین قیمت‌های خرید و فروش موجود از همه شرکت‌کنندگان در بازار فارکس مطابقت می‌دهد، این امر معمولاً منجر به اسپردهای پیشنهادی کمتر می‌شود.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند با قیمت‌های مطلوب‌تری نسبت به آنچه که از طریق یک کارگزار میز معامله در دسترس است، وارد یا خارج شوند. کارگزاران میز معاملات معمولاً اسپردهای پیشنهادی و تقاضای بالاتری ارائه می دهند، زیرا آنها با به جیب زدن بخشی از اسپرد برای خود، پول خود را به دست می آورند.

انعطاف پذیری

ECN ها به مشتریان یا سرمایه گذاران این امکان را می دهند که بتوانند خارج از ساعات عادی معاملات، در مبادلات بازار مشارکت و معاملات را تسهیل کنند.
سرعت

معاملات بلافاصله و با اسپردهای بسیار نازکتر انجام می شود. بسیاری از ارائه دهندگان نقدینگی جداگانه برای سفارشات معامله با یکدیگر رقابت می کنند. این امر به آنها انگیزه می دهد تا برای شکست دادن رقابت و جذب معامله گران، کمترین نرخ های ممکن را ارائه دهند.
نرخ کمیسیون ثابت

کارگزاران ECN معمولاً به جای کسب درآمد از اسپرد پیشنهادی، نرخ کمیسیون ثابتی را در هر معامله دریافت می کنند.
احتیاط برای معامله گران

صدها شرکت کارگزاری فارکس در سراسر جهان فعالیت می کنند. بسیاری از آنها توسط هیچ مرجع مالی تنظیم نمی شوند. برخی از این کارگزاران غیرقانونی ادعا می کنند که کارگزاران ECN هستند اما در واقع کارگزاران میز هستند.

تنها راه برای اطمینان از اینکه یک کارگزار فارکس یک کارگزار واقعی ECN است این است که مطمئن شوید که با یک کارگزار تنظیم شده معامله می کنید. هر شرکت کارگزاری تنظیم شده، اطلاعات مربوط به وضعیت تنظیم شده خود را در وب سایت خود ارائه می دهد.

راه دیگر برای اطمینان از اینکه با یک کارگزار واقعی ECN سر و کار دارید این است که کارگزاران ECN معامله‌گران را با مشکل قیمت‌گذاری مجدد مواجه نکنند. قیمت‌گذاری مجدد به دلیل اجرای کندتر کارگزاران میز معامله صورت می‌گیرد.

یک معامله گر ممکن است سفارشی را برای خرید یا فروش به قیمت فعلی بازار وارد کند، اما به جای اینکه سفارش او فوراً تکمیل شود، با قیمت جدید بازار به آنها پیشنهاد می شود.

تأخیر در اجرای سفارش ناشی از قیمت‌گذاری مجدد می‌تواند هزینه قابل توجهی را برای معامله‌گران به همراه داشته باشد یا در بازاری که به سرعت در حال حرکت است، مانع از انجام معامله توسط معامله‌گران شود.

برای آشنایی بیشتر با کارگزار ECN روی لینک زیر کلیک کنید:

https://corporatefinanceinstitute.com/resources/foreign-exchange/ecn-broker/





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: